آوای بادجان

روستای بادجان- پرجمعیت ترین روستای غرب استان اصفهان

آوای بادجان

روستای بادجان- پرجمعیت ترین روستای غرب استان اصفهان

آوای بادجان

پایگاه خبری آوای بادجان

نویسندگان

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

یک بام و دو هوای دولت؛ مخالفت با مصوبه مجلس برای یارانه معیشتی، اعلام پرداخت یارانه توسط روحانی

اعلام خبر اعطای یارانه معیشتی به اقشار آسیب پذیر از سوی رئیس جمهور در حالی است که رئیس سازمان برنامه و بودجه دو روز پیش گفته بود که مردم به دریافت اعانه نیاز ندارند.

یک بام و دو هوای دولت؛ مخالفت با مصوبه مجلس برای یارانه معیشتی، اعلام پرداخت یارانه توسط روحانی

به گزارش گروه سیاسی، حجت الاسلام حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: محاسبه‌ای که شده حاکی از این است که باید به یک سوم جامعه برای چهارماه یک بسته کمک معیشتی ارائه دهیم که این موضوع را شنبه در ستاد ملی کرونا تصویب خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: افرادی که مشمول این کمک خواهند شد در آذر، دی، بهمن و اسفند ماهانه به ازای هر نفر ۱۰۰ هزار تومان کمک بلاعوض دریافت خواهند کرد. همچنین وام یک‌میلیونی هم برای همین خانواده‌ها که ۱۰ میلیون خانواده را شامل می‌شود در نظر گرفته می‌شود، شبیه وام یک‌میلیونی که قبلاً‌ داده شد، امّا این بار نه برای همه یارانه بگیرها،‌ بلکه فقط برای برای ده میلیون خانواده.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور هم سه شنبه گفته بود که «باید تدبیر لازم برای کمک به آسیب دیدگان اقتصادی و اجتماعی ناشی از کرونا نظیر بیکاری و مسائل معیشتی اتخاذ شود. امروز پیش از این مراسم در جلسه ستاد اقتصادی دولت که به ریاست رییس جمهور برگزار شد به دنبال راهکارهایی بودیم تا در این شرایط سخت تحریم و محدودیت ها بتوانیم به اقشار نیازمند کمک های معیشتی انجام دهیم».

این اظهارات روحانی و جهانگیری درمورد اعطای اعانه یا کمک معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر در حالی است که نوبخت 26آبان‌ماه در جوابیه‌ای به اظهارات قالیباف گفته بود که «امروز مردم ایران به جای اعانه و یارانه از مدیران خود رفع تحریم و برداشتن زانوی زور از گلوی اقتصاد ایران را با حفظ عزت‌ملی طلب می کنند. مردم ما هنوز به خاطر دارند که با رفع تحریم می‌شود سال‌ها شاهد تثبیت نرخ ارز، تورم یک رقمی و رشد دو رقمی بود».

رئیس مجلس در صحن علنی مجلس گفته بود که «تصمیمات ما در حوزۀ مسکن، بورس، ترخیص کالاهای اساسی از گمرک، سیاست‌های پولی و بانکی، نظام بودجه ریزی، اختصاصِ ارز ترجیحی، سوداگری‌ها در بازار ارز، طلا و خودرو، بی تفاوتی نسبت به گرانی‌ها و رها کردن بازار و بی توجهی به تولید ملی، به پاستور و بهارستان و باب همایون و میرداماد ارتباط دارد نه به جورجیا و میشیگان و آریزونا».

همه اینها در حالی است که چند روز پیش عباسعلی کدخدایی در مصاحبه ای با بخش خبری سیما رسما گفت چون دولت اعلام کرده نمی‌تواند منبع تامین مالی مشخصی برای این یارانه اعلام کند، طرح مشکل اصل 75 پیدا کرده و در شورای نگهبان تایید نشده است.

حال دیروز و امروز جهانگیری و روحانی با اعلام خبر اعطای یارانه معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر باید پاسخگوی پارادوکسی باشند که افکار عمومی با آن مواجه شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۹ ، ۱۲:۲۶
مهندس رضااحمدی

نامه 75 قانونگذار آمریکایی به دولت ترامپ برای کاهش تحریم‌های ایران

شماری ازقانونگذاران دموکرات آمریکا در نامه‌ای به وزرای خارجه وخزانه داری این کشور خواستار کاهش تحریم‌ها علیه ایران برای ارسال کالاهای پزشکی شدند.

نامه 75 قانونگذار آمریکایی به دولت ترامپ برای کاهش تحریم‌های ایران

به گزارش گروه بین‌الملل، گروهی از قانونگذاران دموکرات آمریکا در نامه ای به وزرای خارجه وخزانه داری آمریکا خواهان کاهش تحریم‌های ایران شدند.

به نوشته نشریه «فارن پالسی» 75 قانونگذار آمریکا از جمله «الیزابت وارن»  و «خسوس گارسیا»  از دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا خواستند با توجه به موضوع کرونا، با موافقت با کاهش تحریم‌ها امکان ارسال کیتهای آزمایشگاهی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و تجهیزات دیگر پزشکی برای مقابله با کرونا در ایران را صادر کند.

 در بخشی از این نامه آمده است «ممنوعیت یا کاهش روند ارسال منابع پزشکی نه تنها موجب واکنش نشان دادن موثر به شیوع این ویروس در سراسر دنیا نمی‌شود، بلکه در خدمت منافع ملی آمریکا نیز نخواهد بود.»

 فارن پالیسی نوشت: این احتمال  وجود دارد که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات که بر اساس برآورد رسانه‌ای پیروز شده، بتواند با اعمال سریع معافیتها، کمک‌های آمریکا برای مقابله با کرونا را تسهیل کند، اما ماه‌های آینده حیاتی هستند. در حالیکه کرونا در سراسر دنیا در حال گسترش است، ترامپ قصد دارد در ماه‌های پایانی فعالیت خود، دولت بعدی آمریکا را در امور مالی در تنگنا قرار دهد.»

این نشریه نوشت که ترامپ در هماهنگی به رژیم صهیونیستی قصد دارد سیلی از تحریمها را علیه ایران اعمال کند.

فارن پالسی نوشت، بایدن از ترامپ درخواست کرده با صدور مجوزهایی اجازه دهد  اقلام شرکت‌های داروسازی و پزشکی به ایران انتقال یابد. بایدن همچنین خواستار ایجاد مسیر مخصوص برای بانک‌ها و شرکت‌های خدماتی شده تا ایرانی‌ها به درمان‌های پزشکی نجات ‌بخش دسترسی داشته باشند.

به نوشته این نشریه، جو بایدن اخیرا در یادداشتی نوشت : «خیلی بد است که دولت ترامپ  توافق هسته با ایران را با راهبرد فشار حداکثری ترک کرد زیرا این مسئله تاکنون  نتیجه معکوسی داشته و تنها موجب ترغیب ایران به از سرگیری برنامه هسته ای خود و رفتارتهاجمی تر این کشو شده است.»

روزنامه «واشنگتن پست» نیز در یادداشتی به قلم «ایشان تارور» سیاست‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را تقریباً شکست خورده دانسته است. این روزنامه آمریکایی در توضیح درباره این استدلال نوشت: «با توجه به اینکه فقط دو ماه به دوران ریاست‌جمهوری‌ ترامپ باقی مانده، وی برای چهار سال جنگ‌طلبی علیه ایران چیز کمی برای نمایش در اختیار دارد... بر خلاف، هیاهوی دولت او، اعمال دوباره تحریم‌ها، ایران را به میز مذاکره نکشاند تا به یک توافق سخت‌تر دست یابند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۹ ، ۱۲:۲۱
مهندس رضااحمدی

سردار حاجی زاده: انتقام از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی حتمی و قطعی است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: انتقام از اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حتمی و قطعی است.

سردار حاجی زاده: انتقام از اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی حتمی و قطعی است

به گزارش خبر به نقل از سپاه نیوز، عصر امروز(دوشنبه)،  جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق همراه با سرلشکر شهاب جاهد علی زنگنه فرمانده نیروی هوایی، سرلشکر معن زید ابراهیم السعدی فرمانده پدافند هوایی و سرلشکر سمیر  زکی حسین فرمانده هوانیروز ارتش این کشور با حضور در پارک ملی فن آوری نیروی هوافضای سپاه با سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده دیدار و از نمایشگاه دائمی دستاوردها و توانمندی های راهبردی این نیرو نیز بازدید کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این دیدار با  ابراز خرسندی از حضور هیئت عالیرتبه عراقی در ایران و بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های نیروی هوافضای سپاه گفت: این دستاوردها که در حوزه‌های پهپادی،موشکی، پدافندی، پروازی ،راداری و فضایی حاصل شده است  محصول تلاش های جوانان و نخبگان کشور بوده و بصورت کاملا بومی رقم خورده است .

وی با اشاره به اهمیت  توسعه و گسترش همکاری‌های دفاعی،  آموزشی و تبادل تجارب بین دو کشور ،لزوم توجه به  راهبردها و نقشه‌های پلید دشمنان امت اسلامی  به ویژه رژیم تروریستی آمریکا برای منطقه از جمله کشور عراق را مهم ارزیابی کرد و افزود:  آمریکا همواره در پی چاه‌های نفت و تجزیه عراق و تفرقه بین ملت و مسئولین این کشور است.

سردار حاجی زاده  همکاری های آموزشی ، عملیاتی و مستشاری سپاه با ارتش عراق طی دوران مبارزه با داعش و تروریسم تکفیری در این کشور را تعیین کننده و سرنوشت‌ساز توصیف و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ، دوست دوران سخت ملت عراق بوده و همواره به یکپارچگی و قدرتمندتر شدن این کشور می اندیشد.

 فرمانده نیروی هوافضای سپاه همچنین انتقام از اقدام امریکا در ترور سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  را حتمی و قطعی دانست و خاطر نشان کرد: ملت ایران و عراق هیچگاه  فراموش نمی‌کنند که امریکای تروریست حاج قاسم سلیمانی را که مهمان شما و در خانه شما بود، شهید کردند و نباید فراموش کنیم که قهرمان ملی عراق ابومهدی المهندس را آمریکا شهید کرد.

جمعه عناد سعدون وزیر دفاع جمهوری عراق نیز با قدردانی از یاری بخشی ایران به مبارزه ارتش و ملت عراق با تروریسم داعش گفت: عراق هیچگاه حمایت های برادرانه جمهوری اسلامی ایران از عراق در مقابله با داعش را فراموش نخواهد کرد و امیدواریم با توسعه همکاری‌ها و مناسبات فی مابین توانمندی های نیروهای مسلح عراق برای مقابله با دشمنان استقلال،امنیت و آرامش این کشور تقویت شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۲۳:۲۳
مهندس رضااحمدی

آشنایی با گروهک مخوف تروریستی که توسط وزارت اطلاعات ضربه خورد

«المقاومه الوطنیه الاحوازیه» یا «حرکة النضال العربی التحریر الاحوازیه» در دو دهه اخیر جنایات متعددی از جمله آشوب های ابتدای دهه ۸۰ و حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در شهریور سال ۹۷ را در کارنامه خود دارد و دست های عناصر آن به خون ده ها شهروند بی گناه اهوازی آغشته است.

آشنایی با گروهک مخوف تروریستی که توسط وزارت اطلاعات ضربه خورد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت  از چندی پیش خبرهایی درباره بازداشت حبیب اسیود یا حبیب فرج‌الله چعب از عناصر سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال (جدایی طلبان اهواز) به گوش می رسید تا اینکه وزارت اطلاعات در بیانیه ای خبر دستگیری این عامل تروریستی را تایید کرد.

« باعث خوشحالی ماست که این اقدام در اهواز انجام پذیرفت»؛ این عبارت بخشی از واکنش حبیب فرج‌الله چعب پس از اقدام تروریستی ۳۱ شهریور ۹۷ اهواز در گفت وگو با شبکه احوازنا بود.

«المقاومه الوطنیه الاحوازیه» یا «حرکة النضال العربی التحریر الاحوازیه» که همان مقاومت ملی احوازی است؛ در دو دهه اخیر جنایات متعددی از جمله آشوب های ابتدای دهه ۸۰ و حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در۳۱ شهریور ماه سال ۹۷ را در کارنامه سیاه خود دارد و دست های عناصر آن به خون ده ها شهروند بی گناه اهوازی آغشته است.

* خونریزی در اهواز

صبح روز شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در جریان مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز و پس از آغاز مراسم رژه نیروهای مسلح، چند عضو گروهک مذکور که پشت استیج رژه قرار داشتند با به رگبار بستن مردم قصد حمله به جایگاه رژه را داشتند که نیروهای مسلح مستقر در محل رژه با دعوت مردم به پناه گرفتن با افراد مسلح درگیر شدند.

حبیب فرج‌الله چعب با همراهی «احمد مولا» مشهور به «احمد نیسی» و حبیب نبگان به منظور تامین مالی گروهک خود اقدام به سرقت مسلحانه از یک شرکت پیمانکاری در ماهشهر، بانک صادرات اهواز کردند. در همان زمان بود که با نزدیکی سرویس اطلاعاتی عربستان و عوامل گروهک حرکة النضال روابط دوستانه ای بین آن ها شکل گرفت.

 

 

کار تا جایی پیش رفت که «یعقوب حُر التستری» سخنگوی «جنبش عربی آزادی ‌بخش الاحواز» به ضیافت شام پادشاه عربستان دعوت شد و جلسات متعددی با سرویس اطلاعاتی عربستان (الاستخبارات العامة) داشتند.

بیشترین تمرکز و فعالیت‌های این گروه تروریستی بر روی عملیات های تخریبی، ترور و بمب گذاری در منطقه جنوب غرب ایران به خصوص استان خوزستان، تلاش برای ناامن سازی این استان و در نهایت ترغیب برای جداسازی از ایران بوده است.

* ماهیانه ۲۰ هزار دلار پول تو جیبی از عربستان

عایدی ماهیانه اعضای این گروهک برای همکاری اطلاعاتی و تروریستی با عربستان ۲۰ هزار دلار بود و قطعا این رقم تنها برای گزارش وضعیت داخلی ایران نبوده است لذا این گروهک با فرمانبری از سیستم اطلاعاتی سعودی در آبان ماه سال گذشته با سوار شدن بر اعتراضات داخلی، پکیج دیگری را آماده کردند و با طرح سناریوی کشته سازی و تهییج مردم برای به آشوب کشیدن شهرهای استان خوزستان، اقدام به تیراندازی کور بین مردم برای رسیدن به اهداف پلید خود کردند. 

کارنامه سیاه این غائله تنها به جنوب غرب ایران محدود نشد بلکه با تزریق پول های نفتی به رسانه سعی در تنومند کردن خود کردند در حالی که نمی دانستند در رصد اطلاعاتی سربازان گمنان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)  قرار دارند.

*فعالیت با ویترین زیبای رسانه

گروه تروریستی الاحوازیه که مقر اصلی آن در یک کشور اروپایی است و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز تردد دارند؛ اقدام به تاسیس شبکه تلویزیونی «احوازنا» کرده بود و در این مسیر اربابان نفتی آن ها پس از خوش خدمتی های گذشته، مبلغ دو میلیون یورو به آنها کمک کردند و بخشی از پیکان فعالیت گروهک به سمت رسانه سوق دادند.

فعالیت با ویترین زیبای رسانه هم نتوانست چهره پلید این گروهک را در نقاب قرار دهد لذا همزمان با فعالیت های تلویزیونی و مجازی اعضا، حمله و آتش زدن بانک‌ها، نهادهای عمومی، ادارات، بانک سامان اهواز، منابع طبیعی اهواز، لوله‌های نفت و گاز و مغازه و خانه های مردمی را در دستور کار فعالیت‌های هسته های نظامی قرار دادند.

این گروه‌ها در سال‌های اخیر با ارتباط گیری با دیگر گروه‌های تروریستی و جدایی طلب در کشور قصد دارند به نوعی چتر تروریستی خود را بر روی سایر گروه‌های ضد انقلاب بگستراند. لذا عربستان سعودی جهت کمک به این هدف آنها و دیگر مخالفین مردم کشورمان، مبلغ سی میلیون دلار برای راه اندازی تلویزیون «ایران اینترنشنال» پرداخت کرده است تا با ارتباط گیری با عناصر به اصطلاح قومیتی مخالف ایران، پروژه فوق را تسهیل کند.

 

 

برای همین بود که پس از حمله تروریستی و خونین ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ در جریان مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، این شبکه سعودی به سراغ «یعقوب حُر التستری» سخنگوی «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز» رفت تا به نوعی تایید دست داشتن اعضای این گروهک در این حادثه تروریستی را بگیرد.

* ضربه وزارت اطلاعات به حرکة النضال

در سال های گذشته اقدامات تروریستی این گروهک منجر به شهادت و کشته شدن بیش از ۴۵۰ نفر از هم میهنان عزیزمان در خوزستان شد. علی رغم پیگری های حقوقی و صدور حکم جلب بین المللی توسط اینتر پل، سرکرده این گروهک به همراه اعضای آن از کشورهای اروپایی اقدام به طراحی و هدایت عملیات های تروریستی خود می کردند. 

همانگونه که اشاره شد فعالیت های تروریستی ـ تبلیغاتی گروهک تجزیه طلب حرکة النضال از دید چشمان تیز بین وزارت اطلاعات پنهان نماند و بالاخره در روزهای گذشته با ضربه سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) کارنامه سیاه این گروهک نیز بسته شد و از این پس حبیب فرج‌الله چعب باید در مقابل دستگاه قضا پاسخگوی فعالیت های تروریستی خود باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۲۳:۲۱
مهندس رضااحمدی

4 استاد اصفهانی در شمار دانشمندان برتر دنیا

چهار عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در لیست دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفتند.

4 استاد اصفهانی در شمار دانشمندان برتر دنیا

با اعلام اسامی ۱۶۰ هزار دانشمند ۲ درصد برتر دنیا، چهار عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در لیست دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۰ قرار گرفتند.

در لیست منتشر شده، ۴۳۳ دانشمند از کشور ایران در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر قرار گرفتند که از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اسامی دکتر رویا کلیشادی، دکتر ژاله ورشوساز، دکتر سید ابراهیم سجادی و دکتر آذر برادران دیده می‌شود.

به گزارش فارس، دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا، بر اساس شاخص کامپوزیت C و شش شاخص از جمله شاخص تحقیقاتی ایندکس معرفی می‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۲۳:۱۴
مهندس رضااحمدی

تعطیلی ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه به مدت ۲ هفته/ اعمال منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا از تعطیلی ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه اول آذر به مدت ۲ هفته خبرداد و گفت: منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز اعمال می‌شود.

تعطیلی ۱۵۰ شهر و کلانشهر از روز شنبه به مدت ۲ هفته/ اعمال منع تردد از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح در شهرهای قرمز

به گزارش گروه سلامت  علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در پایان نشست مشترک ویدئو کنفرانس قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با فرمانداران، بخشداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های سراسر کشور، در محل وزارت کشور گفت: آخرین آماری که در ارتباط با شهرهای قرمز داریم تعداد ۱۲۴ شهر در کشور، وضعیت قرمز، حدودا ۱۵۰شهر نارنجی و ۹۸ شهر هم وضعیت زرد دارند. این طرح قطعاً از روز شنبه اجرا خواهد شد و قریب به ۲۵ مرکز استان نیز در سطح هشدار سه یعنی قرمز قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در شهرهای قرمز موضوع دیگر منع تردد درون شهری از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح است که علاوه بر منع تردد بین شهری است که در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: همه کلانشهرها جزء این ۲۵ شهر هستند و همه مشاغل بجز مشاغل سطح یک که تامین کننده مایحتاج مردم است مانند سوپرمارکت‌ها، امداد و نجات و بخش‌های درمانی، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی مانند مطب‌ها و امثالهم. در حوزه اداری هم حداکثر یک سوم کارکنان حق حضور دارند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره ممنوعیت تردد در مناطقی که در سطح هشدار سه و دو یعنی سطح قرمز و نارنجی هستند، گفت: تردد‌هایی که ایجاد می‌شود در سطح هشدار قرمز و نارنجی است و پلاک های بومی حق حضور در دیگر شهرها را ندارند و اگر وارد شهر دیگری شوند با جریمه سنگینی روبرو خواهند شد.اکثر جرائم توسط دوربین‌ها اعمال می شود.

رییسی تصریح کرد: همه مدارس و دانشگاه‌ها غیر حضوری است. مراکز مذهبی و فرهنگی هم به مدت دو هفته تعطیل می‌شوند و در این مناطق بحث برگزاری نماز جماعات و جمعه هم تعطیل خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا درباره برگزاری جلسات در مناطق هشدار سه و دو گفت: در مناطق قرمز جلسات اداری که می‌خواهد برگزار شود حداکثر ۱۵ نفر است و معنی آن این است که جلسه هیات دولت هم اگر قرار است برگزار شود بیش از ۱۵ نفر نباید برگزار شود و بقیه به صورت وبیناری حضور داشته باشند و حتی جلسات مجلس هم قطعا نمی‌تواند در تهران با بیش از ۱۵ نفر تشکیل شود.

وی افزود: این به معنای تعطیلی نیست بلکه به صورت ویدئو کنفرانس با هم ارتباط داشته باشند. در شهر های نارنجی یا سطح هشدار دو، حداکثر افراد میتـ‌وانند ۲۰ نفر و در شهرهای زرد ۳۰ نفر در جلسات فیزیکی حضور یابند. جرائمی هم برای ضمانت اجرایی این تصمیات در نظر گرفته شده است.

رئیسی تاکید کرد: این محدودیت ها به هیچ وجه راه حل اصلی نیست و تنها راهی که میتواند ما را نجات دهد این است که همه پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: تعداد مبتلایان کارمندان بانکها زیاد است و طبق این دستورالعمل باید حداقل تعداد حضور یابند. تجمع در بانک ها خیلی خطرناک است و از بانک ها هم خواسته ایم  تسهیلاتی فراهم کنند که مردم راحت تر اقدامات بانکی خود را انجام دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۲۳:۱۰
مهندس رضااحمدی

روایت طلبه جهادگر از خدمت به بیماران کرونایی/ شباهت‌های مدافعین حرم و مدافعان سلامت

حجت‌الاسلام «ابوالحسن طوری» یکی از طلاب فعال در عرصه جهادگری است که این روزها در کنار سایر جهادگران، به میدان مبارزه با کرونا شتافته و در حال خدمت‌رسانی به مبتلایان این ویروس منحوس است.

روایت طلبه جهادگر از خدمت به بیماران کرونایی/ شباهت‌های مدافعین حرم و مدافعان سلامت

به گزارش خبرگزاری ها از بیرجند، در پی فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور دوباره گروه‌‌های جهادی و جهادگران در میدان مبارزه با کرونا، تعداد زیادی از جهادگران و به‌ویژه طلاب خراسان‌جنوبی در کنار فعالیت‌هایی همچون ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و غیره با حضور داوطلبانه در بیمارستان‌ها به کمک کادر درمان و بیماران مبتلا به کرونا پرداختند.

حجت‌الاسلام «ابوالحسن طوری» یکی از طلاب فعال در این عرصه است که این روزها در کنار سایر جهادگران، به میدان مبارزه با کرونا شتافته و در حال خدمت‌رسانی به مبتلایان این ویروس منحوس است.

این طلبه جهادگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند گفت: از هفته گذشته بسیجیان طلبه و غیرطلبه برای کمک‌ به کادر درمان و خدمت‌رسانی به مبتلایان کرونا به بیمارستان رازی بیرجند اعزام شدند.

شباهت‌های مدافعین حرم و مدافعان سلامت

طوری با بیان اینکه این روزها شباهت‌های بسیاری میان مدافعین حرم و مدافعان سلامت وجود دارد، تصریح کرد: در اوایل شروع جنگ در سوریه رزمنده‌های عازم به این کشور سعی می‌کردند این مسئله را از دیگران مخفی کنند چراکه مورد قضاوت‌های نادرست بسیاری قرار می‌گرفتند.

وی افزود: امروز مدافعان سلامت نیز به سبب حضور در میان بیماران کرونایی، برای در امان ماندن از نگاه سنگین دیگران و حضور در اجتماع به ناچار، کار خود در بیمارستان را مخفی و یا در مدت خدمت از ارتباط با دیگران دوری می‌کنند.

خدمت به بیماران کرونایی مانند شب عملیات در جبهه رزم است 

این فعال اجتماعی فعالیت و خدمت به بیماران کرونایی را به شب عملیات در جبهه رزم تشبیه کرد و گفت: هر بی‌احتیاطی و هر اشتباهی از سوی جهادگران و کادر درمان مانند لباس رزم موجب به خطر انداختن جان خودشان ‌و دیگران می‌شود.

طوری ادامه داد: یکی دیگر از شباهت‌های مدافعان حرم و مدافعان سلامت این است که مدافعان سلامت با سخنانی همچون اینکه حقوق بالا و مزایا می‌گیرند قضاوت می‌شدند و مدافعان حرم نیز با همین سخنان از سوی برخی افراد بعضاً نادان و یا مغرض مورد قضاوت قرار می‌گرفتند.

کرونا مانند انتحاری عمل می‌کند

وی با بیان اینکه ویروس کرونا مانند یک عامل انتحاری می‌کند که متوجه آمدنش نمی‌شویم، ادامه داد: این ویروس منحوس کاری به رزمنده و شهروند ندارد و هر کس در محدوده او باشد مورد هدف قرار می‌دهد.

طلبه جهادگر عنوان داشت: داعش از جهالت‌هایی بود که همه‌گیر شد و کرونا نیز با جهالت‌های برخی نسبت به حساسیت موضوع و جهالت نسبت به شناخت دشمن همه‌گیر شده است.

کرونای منحوس جوان و میانسال نمی‌شناسد

طوری با بیان اینکه امروز تعداد بسیاری از مدافعان سلامت به دلیل حضور در خط مقدم مبارزه با کرونا و عوارض آن، عنوان جانباز مدافع سلامت گرفته‌اند، اضافه کرد: این ویروس منحوس جوان و میانسال نمی‌شناسد، اما اکثر مبتلایان بستری در بیمارستان رازی زنان و مردان سالمندان بودند.

وی افزود: این اتفاق به این معنا است که اگر عزیزان به فکر خودشان نیستند، حداقل به فکر پدران و مادرانی باشند که سال‌ها برای اینکه آسیبی به فرزندانشان نرسد زندگی و داشته‌هایشان را صرف کردند.

اگر حاج‌قاسم امروز حضور داشت...

این فعال اجتماعی عنوان داشت: قطعاً اگر حاج قاسم امروز در میان ما بود و مثل آن زمان تعدادی به ایشان می‌گفتند که دوست داریم به سوریه برویم، پاسخش این بود که همین خدمت جهادی، مانند مجاهدت در سوریه است.

طوری بیان داشت: اگر می‌خواهیم مانند حاج قاسم محبوب باشیم، رمز محبوبیت ایشان جهاد همیشگی و در میدان بودن این شهید بزرگوار بود‌ و امروز نیز نیاز به حضور نیروهای جهادی در میدان مبارزه با کرونا احساس می‌شود.

روایت ساعات طاقت‌فرسای کادر درمان

وی با توصیف حال و هوای خود از حضور در میان بیماران کرونایی گفت: شیفت شب بیمارستان از بدترین شیفت‌ها است، چراکه ۱۲ ساعت ماندن داخل این لباس سرتاسری پلاستیکی و ماسک و شیلد وحشتناک ‌و طاقت‌فرسا است.

این طلبه جهادگر ادامه داد: حالا تصور کنید پرستاران و کادر درمان علاوه بر پرستاری باید نقش همراه بیمار را نیز بازی کند و به او دارو و غذا نیز بدهند.

طوری با بیان اینکه برخی بیماران سالمند مبتلا دچار آلزایمر نیز هستند، اضافه کرد: این مسئله باعث سختی بیشتر کار می‌شود چراکه باید سالن‌های بخش را برای آن بیمار به کوچه‌های منزل وی تشبیه کنی و بیمار را به سمت تختش راهنمایی کنی و برخی زحمات طاقت‌فرسای دیگر که قابل وصف نیست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۲۳:۰۸
مهندس رضااحمدی

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در اثر رفت و آمدهای بدون رعایت پروتکل‌ها به کرونا مبتلا شدند

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد 2 روز است که به بیماری کرونا مبتلا شده و وضعیت آنها مناسب است و مشکل تنفسی و علامت حادی از این بیماری ندارند.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در اثر رفت و آمدهای بدون رعایت پروتکل‌ها به کرونا مبتلا شدند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علت ابتلای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد از عوامل فتنه 88 به بیماری کرونا، تردد آزادانه و رفت و آمدهای بدون رعایت پروتکل‌ها بوده است.

اقوام و بستگان بدون محدودیت با نامبردگان رفت و آمد داشته و احتمال می‌رود ابتلا از طریق این رفت‌ و آمدها و تردد بستگان بوده باشد.

پیش از ابتلای این دو، یکی از فرزندان میرحسین موسوی و 2 فرزندش به بیماری کرونا مبتلا شده بودند که بیماری کرونای آنها هنوز ادامه دارد و این فرزند موسوی، در شرایط کرونایی به خانه موسوی تردد داشته ‌‌است.

علاوه بر این، یکی از دامادهای میرحسین موسوی که پزشک جراح در یکی از بیمارستان‌های کرونایی تهران می‌باشد نیز تردد مستمری در منزل پدر همسر خود داشته است.

دورهمی های‌های میرحسین موسوی علیرغم اینکه برخی جریانات سیاسی آنها را محصورین می‌خوانند، حتی در شرایط کرونایی هم ادامه دارد.

این تردد‌هایی که برخلاف پروتکل‌های وضع شده برای منع گردهمایی‌های مشابه است، عامل ابتلای موسوی و همسرش به بیماری کرونا بوده است. 

زهرا رهنورد از سال 96 بطور رسمی در حصر نیست و آزادانه ‌علیه نظام فعالیت کرده و همچنین به فعالیت‌هایی تخصصی خود از جمله فعالیتهای هنری و نقاشی می‌پردازد. با این حال رهنورد تلاش دارد تا خود را یکی از محصورین نشان دهد.

 

مدتی پیش هم تصاویری از حضور مهدی کروبی یکی از فتنه‌گران سال 88 در نشستی با حضور جمعی از سیاسیون اصلاح‌طلب منتشر شد که حاشیه‌هایی درپی داشت.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار آن تصویر سوالاتی را درباره جزئیات حصر وی پرسیدند و حصر کروبی را «لاکچری» عنوان کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۲۳:۰۷
مهندس رضااحمدی

جزئیات فعالیت کارمندان بخش «دولتی» و «خصوصی» در تعطیلات دوهفته‌ای/ «میهمانی‌های خانوادگی» 51 درصد عامل انتقال کروناست

معاون کل وزیر بهداشت، جزئیات اعمال محدودیت‌های رفت‌وآمد و فعالیت کارمندان بخش دولتی و خصوصی را اعلام کرد.

جزئیات فعالیت کارمندان بخش «دولتی» و «خصوصی» در تعطیلات دوهفته‌ای/ «میهمانی‌های خانوادگی» 51 درصد عامل انتقال کروناست

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به آخرین تصمیمات قرارگاه مرکزی مقابله با کرونا و اعمال محدودیت‌های جابجایی، اظهار داشت: اکنون در یک نقطه عطف و بسیار مهم در مقابله با کرونا هستیم و ملت و دولت حتماً پیروز خواهند شد و انتظار داریم در آینده نزدیک روند نزولی آمار مرگ و میر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: مردم نگران نباشند و باید در هر شهر مقررات و وضعیت شغلی خود در آن منطقه را بدانند و به آنچه از طریق فرمانداری‌ها اعلام می‌شود توجه کنند.

 معاون کل وزیر بهداشت با تاکید بر پرهیز از تجمع‌های خانگی، خاطرنشان کرد: تجمع‌های خانگی 51 درصد عامل انتقال ویروس بوده‌اند و به این خاطر از ساعت ۹ شب محدودیت تردد در نظر گرفته شده است.البته وسایل نقلیه عمومی بیشتری در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و انتظار داریم تراکمی در این خصوص نداشته باشیم.

حریرچی در پاسخ به این پرسش که «بعضی مدیران سازمان‌ها نسبت به دورکاری کارمندان خود مقاومت به خرج می‌دهند و آنها را مجبور به حضور در کار می‌کنند؟»، گفت: اطلاعیه رسمی در این خصوص نیز تا چهارشنبه صبح اعلام خواهد شد و در همه شهرها مسؤول  اصلی اجرای تعطیلات  فرمانداران و در استان‌ها، استانداران هستند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اعمال جرایم در خصوص ممانعت برخی مدیران از دورکاری کارمندان خود،  تاکید کرد: از جمله اعمال قوانین برای چنین مدیرانی این است که تا سه ماه انفصال از خدمت و جرایم نقدی پیش‌بینی شده و بنده فکر نمی‌کنم مدیری در بخش دولتی و خصوصی در این خصوص مقاومت کند؛چون این موضوع قانون است و برخورد قاطع می‌شود.

 وی اضافه کرد:کارمندان می‌توانند در صورت تخلف در این خصوص با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و شکایت کنند؛ ضمن اینکه دادستان‌ها و فرمانداران نیز وارد عمل می‌شوند.

معاون کل وزیر بهداشت در خصوص «فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها و انجام تدریس مجازی»، گفت: دانش‌آموزان ما در همه مناطق زرد، نارنجی و قرمز به صورت غیرحضوری فعالیت خواهند داشت و مشخص شده که در کدام مناطق یک سوم، دوسوم کارکنان آموزشی و پشتیبانی در مدارس و دانشگاه‌ها حضور داشته باشند.

حریرچی متذکر شد: وزرای آموزش و پرورش و علوم موارد مربوط به حوزه‌های خود را اعلام خواهند کرد.

وی در خصوص «فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شب»، تصریح کرد: امروز در جلسه کمیته اجتماعی قرارگاه قرار شد محدودیت‌ فعالیت مترو برداشته شود و ساعت کاری آن زیادتر شود؛ ضمن اینکه وسایل نقلیه عمومی نیز می‌توانند طبق مجوز لازم فعالیت خود را داشته باشند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۹ ، ۲۳:۰۳
مهندس رضااحمدی

اسکناس جدید ۱۰ هزار تومانی چاپ شد+عکس

  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 
اسکناس جدید 10 هزار تومانی چاپ شد+عکس

اسکناس جدید ۱۰ هزار تومانی با مشخصه های ویژه امنیتی چاپ شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی  اسکناس‌های جدید 10 هزارتومانی در فرمت و اندازه جدید و نیز با کمرنگ شدن چهار صفر و مشخصه‌های امنیتی ویژه چاپ شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۹ ، ۲۳:۱۲
مهندس رضااحمدی